Dag 17 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jut en Jul - WaarBenJij.nu Dag 17 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jut en Jul - WaarBenJij.nu

Dag 17

Blijf op de hoogte en volg Jut en Jul

15 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Vandaag weer een leuke, goedgevulde dag gehad met wat bezichtigingen rond Kaapstad. Zo gingen we eerst naar Simon's town, een dorpje in de buurt van Kaapstad fat bekend staat om zijn pinguïns op het strand. En die hebben we ook gezien. Best grappig eigenlijk, want pinguïns associeer je meestal met koude en Zuidpoolachtige omgevingen. Maar hier liepen ze dus in grote getale aan het strand. Boulders beach noemt het strand overigens. En deze naam is niet gestolen. Op het strand liggen er allemaal massieve rotsblokken (boulder=rotsblok). Voeg daar de hiervoor vermelde pinguïns aan toe, het azuurblauwe water en het witte strand en je krijgt een beetje het honolulu-gevoel. Vervolgens gingen we naar het bekende 'Kaap de goede hoop'/cape point. Dit is het meest Zuid-Westelijke punt van Afrika en tegelijkertijd de plaats waar de Indische oceaan en de Atlantische oceaan elkaar ontmoeten. Deze twee watermassa's zijn erg verschillend, aangezien de Indische oceaan erg warm water bevat, terwijl de Atlantische veel kouder is. Dit schijnt stromingsgewijs een aantal dingen teweeg te brengen. Hoe dan ook, ik stond wederom verbaasd over de pracht van de natuur hier. Grote, hoge rotsen die de oceaan omgrenzen en ruwe rotsblokken die uit het water omhoogrijzen. Het stond bovendien eenstemmige wind, waardoor de golven groot waren en woest tegen de rotsen aanstormden, wat prachtige effecten gaf. Daarna gingen we naar chepmans Peak, een route die je doorheen de bergen en langs de oceaan leidde. Ook hier weer enorm mooie scenes te spotten tijdens de rit en op de verschillende stopplaatsen.
Toen we terug waren was het rond etenstijd en zochten we duinen plaats om te eten en nu bekomen van al dat moois en lekker slapen. Tot morgen!

Xxx