Dag 15 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jut en Jul - WaarBenJij.nu Dag 15 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jut en Jul - WaarBenJij.nu

Dag 15

Blijf op de hoogte en volg Jut en Jul

13 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Na nacht 2 in het Clouds estate namen we afscheid van dit verblijf. Eerst koffers pakken, nog ontbijten en dan uitchecken. Vervolgens wees de richtingaanwijzer naar Kaapstad, waar we nog zes dagen zullen blijven en waar we dus nog een lang einde zullen breien aan onze reis. Stellenbosch-Kaapstad is geen grote afstand, zo'n half uurtje. Weer een heel andere omgeving. Kaapstad is de grootste stad in Zuid-Afrika, maar niet echt te vergelijken met grote steden bij ons. Veel minder hoogbouw, minder techniek, minder drukte en hectiek, minder grootsheid(swaanzin). Neem daar de omgeving van de bergen en de zee bij en je krijgt toch in de stad een gevoel dat ik niet zou omschrijven als rustgevend, maar wel als ademruimte in een gezellige bedrijvigheid zonder sterallures. We kwamen aan in ons guesthouse, dat de naam "sweet oceaan view guest house" draagt, een beetje een merkwaardige naam gezien het guest house te ver van de oceaan ligt om er zicht op te verschaffen, maar bon, als het beestje maar een naam heeft. We waren heel wat te vroeg, maar dit was geen enkel probleem. Flexibiliteit en hartelijkheid zijn naar mijn aanvoelen twee eigenschappen die deel uitmaken van de kern van wat het betekent een Zuid-Afrikaan te zijn. De gastvrouw van dienst werd opgebeld en in een mum van tijd was zij er om ons hartelijk te verwelkomen en ons van de nodige uitleg over de stad te voorzien, terwijl onze kamer werd klaargemaakt. Het was een superheldere dag en aangezien de volgende dagen voorspeld werden bewolkt te zijn, werd ons aangeraden om vandaag de tafelberg te bezoeken. Wijndus onze auto in, naar een van de zeven nieuwe wereldwonderen. Daar stond een hele resem bezoekers al te wachten om de kabelbaan in te gaan. Best toeristisch dus, maar eenmaal boven was het ge-wel-dig. Wat een zicht, zo over de oceaan. Echt een van het mooiste dat ik ooit al zag, zo indrukwekkend. Letterlijk om stil van te worden. Na een tijdje rondgewandeld te hebben namen we de kabellift terug naar beneden en gingen we in de stad iets kleins eten. Aangezien het 16.00 was en dus tussen lunch en diner in, kon dat nog niet. We reserveerden dus een tafel en keerden later terug om lekker te eten. Zo, dat was het verhaal van vandaag. Hope you enjoyed it. We did.

Tot morgen!
XXX