Dag 6 - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Jut en Jul - WaarBenJij.nu Dag 6 - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Jut en Jul - WaarBenJij.nu

Dag 6

Blijf op de hoogte en volg Jut en Jul

03 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Hoedspruit

Dag 6 had weer heel wat moois op het menu staan. Het hapje werd geserveerd om 6.15u in de ochtend. Het was nog donker en ijskoud, maar gekleed met 4 lagen stonden wij en 2 koppels van bejaarde leeftijd klaar voor een 2 uur durende geleide bushwalk in het reservaat, gegidst door onze host Devin. Helaas hebben we weinig dieren gespot (enkele zebra's en vogels), maar we nemen wel heel veel interessante wetenswaardigheden over de natuur hier mee. Het voorgerecht bestond uit een bezoek aan het HESC, het Hoedspruit Endangered Species Center, waar wilde, uitgestoten of gewonde (o.a. Ten gevolge van stroperij) dieren opgevangen worden en kweekprogramma's voor cheeta's worden opgezet. Ook hier werden we gegidst en deze keer met een safari-jeep geloodst. Voor aankomst merkten we dat geen van ons een portefeuille bij had, maar gelukkig wilde een gezin dat in ons lodgekamp verblijft ons uit de nood helpen. Het absolute hoofdgerecht was een big 5 game drive: een jeep-safari in een reservaat van 14.000 hectare waarin onder meer de big 5 verblijft: De 5 gevaarlijkste diersoorten van Afrika (buffels, leeuwen, jachtluipaarden, neushoorns en olifanten). Het reservaat heette thornbush, en toen de chauffeur de dakloze jeep de onherbergzame wildernis in pedaalde wisten we meteen waarom: de overgrote hoeveelheid aan struiken en bomen bevat gigantische doorns. À heavy ride, waarbij we vaak bijna op raakafstand van de dieren kwamen. Maar met trots en blijdschap kunnen we zeggen dat we 4 van de big 5 gespot hebben: de buffel, de leeuw, de neushoorn en zelfs het erg uitzonderlijk te spotten jachtluipaard. Daarnaast ook heel wat andere wilde aardbewoners, zoals het wrattenzwijn, impala's, giraffen, ... . De olifant staat dus nog op het lijstje, maar die kunnen we zeker weldra ook afvinken. Het dessert was weer een heerlijke maaltijd die geserveerd werd in het lodgekamp. Nu kunnen we moe maar voldaan onze ijskoude Lodge in, onze laatste nacht in dit lodgekamp. Morgen reizen we naar elephant plains game Lodge , weer een andere Lodge in een ander reservaat. Morgen kun je hier dus meer over lezen!

Xxx

• 08 Juli 2014 - 13:17

Lilian En Martijn:

Ha jônges,

Vandaag hoorden wij pas van jullie reisverslagen en wij hebben ze met plezier gelezen.
    Wij kijken al met veel belangstelling uit naar het volgende.
    Zo te lezen en te zien hebben jullie een geweldige tijd en dat is mooi.
    Maak er een mooie en gedenkwaardige reis van en stuur nog veel verslagen en foto"s.

Groetjes vanuit een regenvol Tegelen