Dag 5 - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Jut en Jul - WaarBenJij.nu Dag 5 - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Jut en Jul - WaarBenJij.nu

Dag 5

Blijf op de hoogte en volg Jut en Jul

02 Juli 2014 | Zuid-Afrika, Hoedspruit

De nacht heeft zich meester gemaakt over de savanne van het reservaat waarin we verblijven. Tevreden blikken we terug op een mooie dag. Vandaag hebben we de panorama-route gedaan, een route van om en bij de 200 km door een gebergtelandschap dat je naar verschillende stoppunten leidt waar je van prachtige natuurverschijnselen kan genieten. Onze eerste stop was echter geen natuurverschijnsel, maar de Zuid-Afrikaanse politie die met een snelheidsboete zwaaide. 18 km te snel, waarvoor we 500 rand (€35) zouden moeten betalen. Gelukkig konden we wegkomen met zo'n 200 rand (€ 14), die hij ongetwijfeld in zijn eigen binnenzak heeft gestoken (hebben we nu de Zuid-Afrikaanse politie omgekocht?). Uiteindelijk heeft de beste man nog uitgebreid onze reisplannen bevraagd en reisadvies gegeven. De politie, je vriend!
Na dit intermezzo stopten we onder andere bij God's window, een zalig zicht over uitgestrekte bergvalleien en de Berlin waterfall. Toen we terug arriveerden in het reservaat, werd ons de weg niet enkel versperd door de twee verschillende gate-keepers, maar ook respectievelijk door 2 giraffen en een kleine kudde impala's. Al een mooi voorproefje voor de 2 safaritochten van morgen (eentje te voet en eentje in een safari-jeep). Aangekomen op ons verblijf bleek de gastheer een specialleke in petto te hebben. Het avondeten zou niet gewoon in het gemeenschappelijk gedeelte doorgaan, maar er waren iets verderop tafels gedekt rond een kampvuur, en versierd met lichtjes en olielampjes. De kokkins hadden weer een super maaltijd klaargemaakt, wat een afsluiter!

Zo, morgen dus safari-tijd. Een bushwalk, die start om 6.15u (doet nu al pijn!), en een "game drive" of geleide safari in een jeep) met tussenin een bezoek aan een centre voor bedreigde wilde dieren. Drukke dag en korte nacht dus. Met andere woorden: nu bedje in!

See ya!
XXX

• 07 Juli 2014 - 10:54

Aline Huijskens:

hahahahahaha hardrijders in Afrika hahahahhahahahah kennen ze dat daar ook al hahahahahah